Doe mee als organisatie
Waarom een dementievriendelijke organisatie? Een dementievriendelijke organisatie biedt een goede, prettige service aan iedereen, dus vanzelfsprekend ook aan klanten met dementie. Het is zowel voor de organisatie als voor medewerkers prettig als er geen ongemakken worden ervaren in de omgang met klanten met dementie. Een dementievriendelijke organisatie is maatschappelijk betrokken, heeft een hogere klanttevredenheid en is onderscheidend in de markt.
Speciale branche- trainingen
Dementie is volksziekte nummer 1 en raakt ons allemaal. Ook het bedrijfsleven! Hoe reageren jij en je collega’s op een klant met dementie? In de gratis bedrijfstrainingen leer je in herkenbare situaties om de signalen van dementie te herkennen en hier je service op aan te passen. Naast de gratis basistraining ‘GOED omgaan met dementie’ zijn er diverse trainingen voor bedrijven speciaal ontwikkeld voor verschillende branches O.a. gericht op in de winkel, horeca, thuiszorg, bij de kapper, in de veiligheid & toezichtsfeer, aan de telefoon, de bank, mondzorgpraktijk, taxi, op het gemeentehuis, gericht op vrijwilligerswerk, et cetera. Lees alles over de gratis trainingen om jouw bedrijf dementievriendelijk te maken. Bij grotere bedrijven en organisaties is het ook mogelijk om kosteloos e-learnings op te nemen in een eigen leeromgeving of intranet. Neem daarvoor contact op met het landelijke team Samen Dementievriendelijk: info@samendementievriendelijk.nl of bel 0800-6002.
Leuk weetje
Ons eigen Grand Hotel Huis ter Duin is nauw betrokken bij het initiatief om de samenleving dementievriendelijk te maken. Het beroemde hotel was het allereerste dementievriendelijke hotel in Nederland. Een primeur! Huis ter Duin ging nog een stapje verder en ontwikkelde de online training ‘goed omgaan met dementie in de horeca’ die begin 2018 werd gelanceerd. Wil jij dit goede voorbeeld volgen en Noordwijk en Noordwijkerhout nog dementievriendelijker maken? Doe een gratis training!